Friday, February 10, 2012

KISAH MENYAYATKAN HATI...


Mila, Stacy dan Adira merupakan rakan sekerja yang tinggal serumah di pangsapuri 55 tingkat. Ketika pulang dari pejabat, lif rumah mereka tidak berfungsi...

Mila                       : Nampak gayanya terpaksalah kita naik tangga.

Stacy dan Adira     : Larat ke nak naik ni...? Dahla rumah kita atas sekali..

Mila                       : Aku ada idea..Apa kata kalau setiap orang cerita perkara yang
                                menyedihkan...Kalau cerita lawak pula, nafas kita jadi semput..(Stacy dan Adira
                                setuju)

Stacy                     : Ayah aku meninggal masa aku dalam kandungan lagi. Aku hidup tanpa kasih
                               sayang  seorang bapa. Bla...bla...bla..(Mila dan Adira terlalu sedih mendengar
                               cerita stacy sehingga tidak sedar yang mereka sudah sampai ke tinggkat 20)..

Adira                    : Masa aku umur 3 tahun, mak dan ayah aku meninggal dalam nahas kemalangan
                               jalan raya.. Bla...bla...bla..(Mila dan Stacy terlalu sedih mendengar cerita Adira
                               sehingga mereka tidak perasan yang mereka sudah sampai ke
                               tinggkat 50)..sambil  melangkah ke tinggkat 51, Mila menyampuk..

 Mila                      : Alaaa..cerita korang tak sedih pun..citer aku lagi sedih.

Stacy dan Adira     : Ceritalah..tinggal 4 tingkat jer lagi nie..

Mila                      : Aku sedih sebab.. kunci rumah kita,aku tertinggal dalam kereta...

Stacy dan Adira  :Apa?????..Sedihnyer cerita kau nie..uwaaa....





2 comments: