Sunday, December 2, 2012

~LAWAK


BERAMBUS!
Akibat masalah pekerja-pekerja yang kurang motivasi, selalu cuai dan pemalas, seorang pengurus besar baru syarikat bertekad hendak mengajar pekerjanya pada hari pertama dia bertugas.
                Pada hari pertama bertugas jika dia ternampak siapa-siapa yang nampak paling pemalas dan cuai bekerja dia akan pecat on the spot.
                Memang malang tidak berbau, pengurus besar muda ini ternampak seorang pekerja yang sedang duduk menyandar di tepi dinding tanpa buat apa-apa kerja.
                “Yang berbaju biru tu!” dia menjerit. Jeritan kuat menyebabkan semua pekerja tersentak dan memandang kepada pengurus besar baru berkenaan.
                “Berapa gaji awak?” pengurus besar itu bertanya dengan nada yang agak keras dan kasar.
                “Dalam RM800!” jawab pekerja tersebut.
                “Nah ambil ni...RM800! BERAMBUS KAU DARI SINI! KALAU NAK MALAS-MALAS BEKERJA TEMPAT LAIN!”
                Dalam keadaan terpinga-pinga terus mengambil duit tersebut lalu pergi dari situ.
                Pengurus besar tadi memandang kepada semua pekerjanya, seperti mahu mereka faham. Siapa malas, kene pecat! Setelah merasakan pekerja-pekerja faham maksud tindakan tadi, pengurus besar itu merasa puas.
                Sebelum bos itu masuk ke dalam opisnya, pengurus besar itu bertanya kepada salah seorang pekerja di situ: “Si Mamat tadi tu kerja department mana?”
                Jawap si pekerja: “Oh, budak tu datang hantar pizza je, tak kerja sini pun!”

Sumber: Majalah mastika

Monday, November 12, 2012

DIY~

hai2...sape tahu ape maksud DIY????...hahaha...mcm2 ila teka..satu pun x betul...huhu
DIY = Do It Yourself..

skrang nie ila tgh blajar nk wt DIY..best la buat benda nie..nak buat lg...hehehe

nie la hasilnyer..

Sunday, October 28, 2012

PUISI


CINTA
Cinta...oh cinta...
Dimanakah kamu berada?
Sudah lama ku mencarimu
Sudah penat ku menantimu
Kedatanganmu ku alu-alukan
Dengan hati yang terbuka
Dengan senyuman bak bunga mekar

Cinta...
Jika terpaksa ku lepaskan mu pergi
Akan ku relakan
Memori kita menjadi kenangan bersama
Kukuburkan cinta kita
Dengan hati yang ikhlas

Cinta...
Cinta itu bermakna tatkala bersama
Cinta itu bererti ketika terpisah

nukilan~dell

Monday, July 23, 2012

KELEBIHAN RAMADHAN

Malam pertama
Dosanya keluar seperti ia baru dilahirkan oleh ibu
Malam ke-2
Dosanya diampuni, begitu juga dosa kedua ibu bapanya jika kedua itu orang mukmin
Malam ke-3
Dipanggil oleh malaikat dari bawah Arasy dengan seruan "mulailah kamu beramal sebab Allah telah mengampuni dosamu yang lalu"
Malam ke-4
Pahalanya sama seperti orang yang membaca kitab Taurat, Injil, Zabur dan Al-Quran
Malam ke-5
Pahalanya seperti orang yang solat di Masjid Al-Haram di Mekah, Masjid An-Nabawi di Madinah dan Masjid Al Aqsa di Palestin
Malam ke-6
Seperti pahala orang yang tawaf di Baitullah, batu-batu serta pasir turut sama memohonkan ampun baginya
Malam ke-7
Seperti orang yang hidup pada zaman Nabi Musa dan membantunya hingga dapat mengalahkan Firaun dan Haman
Malam ke-8
Diberi oleh Allah segala apa yang pernah diberikan kepada Nabi Ibrahim
Malam ke-9
Seperti pahala beribadat kepada Allah yang dilakukan oleh Nabi Muhammad s.a.w
Malam ke-10
Dikurniakan oleh Allah kebaikan di dunia dan akhirat
Malam ke-11
Bersih dari segala dosa seperti baru dilahirkan dari kandungan ibu
Malam ke-12
Muka bercahaya di hari kiamat
Malam ke-13
Dtang di hari kiamat dengan keadaan aman dari segi kejahatan
Malam ke-14
Disaksikan oleh malaikat jika telah melaksanakan solat terawih maka pada hari kiamat ia akan dibebaskan oleh Allah dari segala mudarat
Malam ke-15
Diminta ampun oleh para malaikat yang memikul Arasy dan kerusi
Malam ke-16
Dibebaskan dari api neraka dan dapat masuk syurga
Malam ke-17
Diberi pahala seperti pahala para nabi
Malam ke-18
Diseru oleh para malaikat bahawa Allah telah redha kepadamu dan kepada orang tuamu
Malam ke-19
Diangkat darjatnya ke dalam syurga Firdaus
Malam ke-20
Diberi pahala para syuhada dan solihin
Malam ke-21
Dibina rumahnya dari Nur didalam syurga
Malam ke-22
Di hari kiamat ia akan datang dengan aman dari segala kesusahan dan dugaan
Malam ke-23
Dibangunkan sebuah kota untuknya di syurga
Malam ke-24
Pahala seperti 24 permohonan dikabulkan
Malam ke-25
Dihapuskan dari seksa kubur
Malam ke-26
Pahalanya diangkat selama 40 tahun
Malam ke-27
Dapat melintasi sirat dengan laju bagaikan kilat menyambar
Malam ke-28
Allah mengangkat dengan seribu darjat
Malam ke-29
Seperti pahala seribu haji yang mabrur
Malam ke-30
Dipersilakan oleh Allah makan buah-buahan syurga dan mandi dengan air salsabil serta minum dari telaga kausar


Sunday, July 15, 2012

HEARTSTRING ~









Because i miss u

Neul ttokgateun haneure
Neul gateun haru
Geudega omneun-gotmalgoneun
Dallajin-ge omneunde

Nan utgoman sipeunde
Da ijeundeusi
Amuir-anin deut geuroke
Useumyo salgopeunde

Geuriwo geuriwoso
Geudega geuriwoso
Meil nan honjasoman
Geudereul bureugo bullobwayo

Bogopa bogopaso
Geudega bogopaso
Ije nan seupgwanchorom
Geudea ireumman bureuneyo
Oneuldo
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/j/jung_yong_hwa/because_i_miss_you.html ]
Haruharuga jugeul gotman gateunde
Ottoke heyaheyo

Saranghe sarangheyo
Geudereul sarangheyo
Maljocha mot-hagoso
Geudereul geuroke bonenneyo

Mianhe mianheyo
Ne mari deullinayo
Dwineujeun ne gobegeul
Geuden deureul su isseulkkayo
Sarangheyo




TRANSLATION


Always under exactly the same sky, always exactly the same day

Other than your not being here, there’s nothing different at all
I just want to smile, want to forget everything
Just like absolutely nothing has happened, smiling to live my days



Miss you, miss you so much, because I miss you so much

Everyday all by myself, calling and calling you
Want to see you, want to see you, because I want to see you so much
Now it’s like I have this habit, keep calling out your name
It’s the same today

I thought I’d let go, not leaving anything behind

No, no, now I still can’t let you go
Miss you, miss you so much, because I miss you so much
Everyday all by myself, calling and calling you

Want to see you, want to see you, because I want to see you so much

Now it’s like I have this habit, keep calling out your name
It’s the same today
Everyday, everyday, it feels like I’m gonna die, what should I do?

Love you, love you, I love you

I hadn’t even spoken the words, I just let you go
Sorry, sorry, do you hear my words
My late confession, can you hear it
I love you













Thursday, April 5, 2012

PASSWORD ERROR

Suatu malam, Zali pergi ke sebuah kedai mamak untuk ‘ngeteh’. Kebetulan kat kedai mamak tu rupanya ada wifi. Free pula tu. Zalli pun apa lagi, terus keluarkan laptopnya.

Zali          : Mamak! Sini jap. Sini wifi punya password apa?
Mamak  : Ooo...itu faswod kalu, manyak senang. Bos kasi taip itu ‘tujupakali’. Zali pun menaip
                 perkataan ‘tujupakali’ lantas menekan enter. Tapi tak boleh! Password error!. Zali bengang
                 lantas panggil mamak tadi sekali lagi.
Zali          : Hey, mamak, ini password ada betul ka? Tengok sini error!
Mamak  : Ayoyo bos, itu faswod saya kasi ada butul(betul) juga. Musti (mesti) tulis itu ‘tujupakali’.
                 Tak boleh! Salah punya!
Zali         : Tak noleh masukklah! Itu password salah. You tengok sini saya kasi taip ‘tujupakali’. Saya
                 tekan enter. Haa! Error!. Tak boleh masuk. Apa macam? (mula bengang)
Mamak  : Ayoyo bos, saya bagi tau you kasi dengar butul-butul la. Saya cakap itu faswod ‘tujupakali’
                juga. Itu dia punya tulis ini macam la, kasi tekan itu seven punya nombor four times la bos.
                 Baru butul! Ayoyo manyak susah mau faham bahasa punya orang ka!

Sumber: Majalah mastika

Tuesday, March 20, 2012

Tuesday, February 28, 2012

~WHAT MAKES YOU BEAUTIFUL~


You're insecure
Don't know what for
You're turning heads when you walk through the door
Don't need make up
To cover up
Being the way that you are is enough

Everyone else in the room can see it
Everyone else but you

[Chorus]
Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it aint hard to tell
You don't know
Oh Oh
You don't know you're beautiful

If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
That what makes you beautiful

So c-come on
You got it wrong
To prove I'm right I put it in a song
I don't know why
You're being shy
And turn away when I look into your eyes

Everyone else in the room can see it
Everyone else but you

[Chorus]
Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it aint hard to tell
You don't know
Oh oh


You don't know you're beautiful

If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
That's what makes you beautiful

[Bridge]
Nana Nana Nana Nana
Nana Nana Nana Nana
Nana Nana Nana Nana

Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it aint hard to tell
You don't know
Oh Oh
You don't know you're beautiful

[Chorus]
Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it aint hard to tell
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful

If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
You don't know
Oh Oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
That's what makes you beautiful


One Direction What Makes You Beautiful lyrics found on http://www.directlyrics.com/one-direction-what-makes-you-beautiful-lyrics.html

Friday, February 10, 2012

KISAH MENYAYATKAN HATI...


Mila, Stacy dan Adira merupakan rakan sekerja yang tinggal serumah di pangsapuri 55 tingkat. Ketika pulang dari pejabat, lif rumah mereka tidak berfungsi...

Mila                       : Nampak gayanya terpaksalah kita naik tangga.

Stacy dan Adira     : Larat ke nak naik ni...? Dahla rumah kita atas sekali..

Mila                       : Aku ada idea..Apa kata kalau setiap orang cerita perkara yang
                                menyedihkan...Kalau cerita lawak pula, nafas kita jadi semput..(Stacy dan Adira
                                setuju)

Stacy                     : Ayah aku meninggal masa aku dalam kandungan lagi. Aku hidup tanpa kasih
                               sayang  seorang bapa. Bla...bla...bla..(Mila dan Adira terlalu sedih mendengar
                               cerita stacy sehingga tidak sedar yang mereka sudah sampai ke tinggkat 20)..

Adira                    : Masa aku umur 3 tahun, mak dan ayah aku meninggal dalam nahas kemalangan
                               jalan raya.. Bla...bla...bla..(Mila dan Stacy terlalu sedih mendengar cerita Adira
                               sehingga mereka tidak perasan yang mereka sudah sampai ke
                               tinggkat 50)..sambil  melangkah ke tinggkat 51, Mila menyampuk..

 Mila                      : Alaaa..cerita korang tak sedih pun..citer aku lagi sedih.

Stacy dan Adira     : Ceritalah..tinggal 4 tingkat jer lagi nie..

Mila                      : Aku sedih sebab.. kunci rumah kita,aku tertinggal dalam kereta...

Stacy dan Adira  :Apa?????..Sedihnyer cerita kau nie..uwaaa....





Thursday, February 9, 2012

~SIAPA DI HATIMU~






disini bintang bercahya lalu kita bersua

disini kita bersama dan bermula

aku cuba menyatakan disetiap mimpimu
di setiap anganmu perasaan

jika mentari menjelma saat mendungkan tiba
namun aku tetap takkan berubah
padamu cintaku sedalam lautan
setinggi kayangan..oh kasihku...

perlukahku lebih setia supaya kau jauh darinya
tak sanggup ku tersiksa sebegini rupa
tak tahu mana pilihanmu
aku ataupun dia yg kau cinta atau sebaliknya

kan kumiliku kasihmu
kan kuberikan cinta
dan tiada yg dapat memisahkan kita berdua

mungkin dia pilihanmu
namun lihatlah mataku
katakan padaku
siapa dihatimu

jika mentari menjelma saat mendungkan tiba
namun aku tetap takkan berubah
padamu cintaku sedalam lautan
setinggi kayangan..oh kasihku...

tak tahu mana pilihanmu
aku ataupun dia yg kau cinta
katakan siapa dihatimu

kan kumiliku kasihmu
kan kuberikan cinta
dan tiada yg dapat memisahkan kita berdua

mungkin dia pilihanmu
namun lihatlah mataku
katakan padaku
siapa dihatimu
Oh sayangku

Wednesday, February 8, 2012

~LAWAK~

JAM

Seorang budak punk mengajak kawannya datang ke rumah barunya. Dengan  bangga dia menunjukkan ruang2 bilik dan hiasan rumahnya itu. Mereka berhenti di sebuah gong tembaga yang besar dan kelihatan menarik dan antik.
                Kawannya bertanya, “Apa benda ni?  Kau budak punk pun boleh minat dengan dikir barat ke ?”
                “Menarik kan?” Jawab budak punk itu. “Ini bukan alat muzik lah. Ini jam bercakap.”
                “Jam bercakap?! Fuyohh! Macam mana ia beroperasi? Sekarang pukul berapa, cuba kau tunjuk sikit.”
                “Kau serius? Okey, tengok ni,” kata budak punk itu lalu mengangkat gendang besi yang kelihatan berat sambil menghayun kuat menghentam ke tengah2 gong. Sekali gus kedengaran bunyi yang kuat dan boleh memecahkan gegendang telinga.
                Tiba2 terdengar jeritan di sebalik tembok rumah sebelah, “Hoi!!! Kau dah buang tabiat nk mampus ke apa hah!! Dah pukul 2 pagi lah. Tak tahu nak tidur ke ? Sewel punya budak!”
“Ah! Dah pukul 2 pagi dah,” jelas budak itu.
Kawan dia cumagaru kepala masih blur dan terkedu dan tak cakap apa2.

Sumber: Majalah mastika


Saturday, January 14, 2012

Our Time at The Mines

yeaayyyy..akhirnyer dpt jgk upload video ni..dh lama nk upload tp xdpt...

video

Ini gmbr2 yg diambil masa ktorg kt The mines...gmbr yg kt cosmic bowl tu kt mid valley bukan kt mine..(smpt lg singgah maen boling sblum blek.hehehe)So sory sbb ade gmbr yg xbrape jelas...
Tq for watching this video..