Thursday, April 5, 2012

PASSWORD ERROR

Suatu malam, Zali pergi ke sebuah kedai mamak untuk ‘ngeteh’. Kebetulan kat kedai mamak tu rupanya ada wifi. Free pula tu. Zalli pun apa lagi, terus keluarkan laptopnya.

Zali          : Mamak! Sini jap. Sini wifi punya password apa?
Mamak  : Ooo...itu faswod kalu, manyak senang. Bos kasi taip itu ‘tujupakali’. Zali pun menaip
                 perkataan ‘tujupakali’ lantas menekan enter. Tapi tak boleh! Password error!. Zali bengang
                 lantas panggil mamak tadi sekali lagi.
Zali          : Hey, mamak, ini password ada betul ka? Tengok sini error!
Mamak  : Ayoyo bos, itu faswod saya kasi ada butul(betul) juga. Musti (mesti) tulis itu ‘tujupakali’.
                 Tak boleh! Salah punya!
Zali         : Tak noleh masukklah! Itu password salah. You tengok sini saya kasi taip ‘tujupakali’. Saya
                 tekan enter. Haa! Error!. Tak boleh masuk. Apa macam? (mula bengang)
Mamak  : Ayoyo bos, saya bagi tau you kasi dengar butul-butul la. Saya cakap itu faswod ‘tujupakali’
                juga. Itu dia punya tulis ini macam la, kasi tekan itu seven punya nombor four times la bos.
                 Baru butul! Ayoyo manyak susah mau faham bahasa punya orang ka!

Sumber: Majalah mastika

No comments:

Post a Comment